IWC Ingenieur s podpisem pilotů Formule 1 Hamiltona a Rosberga

Lewise Hamiltona a Nica Rosberga spojuje mnohé. Oba jsou piloty nejvyšší soutěže Formule 1, která je označována za královskou disciplínu svého druhu. Aktuálně na okruhu společně hájí barvy týmu Mercedes a pojí je také vášeň pro luxusní časomíry. Švýcarská značka IWC nyní oběma borcům a také jejich fanouškům připravila speciální edice chronografu řady Ingenieur.

Hamilton a Rosberg představili hodinky, jež nesou jejich jména, jen krátce před závodem Velké ceny v Singapuru 21.září. Představitelé IWC pak oznámili pokračující partnerství s týmem Mercedes AMG Formula 1, která je do budoucna příslibem pro další speciální edice hodinek věnovaných této soutěži.

Řada Ingenieur plní v portfoliu IWC spolu s kolekcí Aquatimer úlohu sportovních hodinek s nesmrtelným designem z pera geniálního hodináře Géralda Genty, jež je podepsán pod řadou legendárních modelů věhlasných hodinářských manufaktur.

Zaujme karbonový číselník a tlačítka s korunkou z keramiky

Ačkoli oba modely patří do téže kolekce, díky mnoha rozdílům to rozhodně nejsou snadno zaměnitelné časomíry. To můžete snadno posoudit z přiložených fotografií.

Lewis Hamilton vsadil na stále oblíbenější karbonový číselník, který zdobí velké hodinové indexy  a nepřehlédnutelné ručky. Ty jsou v kombinaci se SuperLuminovou dostatečnou zárukou snadného odečtu číselníku i bez dostatku slunečního svitu. Toho se nám nakonec s blížící se zimou bude dostávat stále méně.

Na šesté hodině obíhá mimostředně uložená sekundová ručka a najdeme zde i průzor na tmavý datumový věnec. Na protější straně číselníku, který překrývá rovinné safírové sklo s oboustrannou antireflexní vrstvou, je pak kombinovaný 12h a 60minutový sčítač chronografu.

Podobné řešení jsme u hodinek IWC měli možnost vidět již mnohokrát a stejné nabízí třeba i calibre 9300 značky Omega. Výhodou je, že sčítač může sloužit i jako ukazatel druhé časové zóny a to lépe, než GMT ručka. Stopky musí ale v tom případě neustále běžet, což je naopak nevýhoda.

Korunka, tlačítka chronografu i hlavy pětice šroubů prostupující pevnou lunetou tvoří oxid zirkoničitý (ZrO2), tedy keramický materiál o vysoké tvrdosti a trvanlivosti.

Pouzdro velikosti 45 mm snese tlak 120m vodního sloupce a je vyrobeno z titanu, materiálu značně lehčího, než je nerezová ocel. Z něj je vyroben i tah s překlápěcí sponou, na kterém zaujmou velké jemně broušené články se zkosenými leštěnými hranami.

Gumový řemínek zárukou téměž muší váhy

Nico Rosberg naproti tomu pro svoji také 250 kusy limitovanou edici zvolil gumový řemínek, jež je podšitý kvalitní teletinou a vybavený titanovou překlápěcí sponou. To v kombinaci s titanovým pouzdrem tloušťky 15,5 mm znamená velmi nízkou hmotnost hodinek.

Číselník je stříbrný a oživuje jej centrální sekundová ručka a stejně barevně laděné ručky sčítače stopek. Celkově lze říci, že model Rosberga působí více extravagantněji a časomíra má celkově sportovnější nádech.

Společným prvkem oběma edicím je manufakturní 4hz strojek IWC 89361 s 38 ložiskovými rubíny, automatickým nátahem a nadprůměrnou 68h rezervou nátahu.

Vsazený medailon pochází z vozů stáje Mercedes letošní sezóny

Specialitou obou novinek je do titanové dýnka vsazený medailon z karbonových vláken, který jeví stopy opotřebení. Certifikát, který je nedílnou součástí každého balení těchto hodinek, totiž říká, že materiál medailonů původně pochází z dílů vozu Silver Arrow ze stáje Mercedes AMG Petronas. Loga závodníků jsou chráněna safírovým sklem.